Schedule

Keeping an eye on security issues.

ASW Bundesverband promotes a more intensive exchange between politics, authorities and the private economy with regard to risks, countermeasures and awareness-raising activities in order to provide preemptive protection for the German economy. To this end, ASW Bundesverband regularly hosts top-class events. Become a part of our joint effort! Please understand that most of our events are held in German only.

September 25th-28th 2018, Essen

Security Essen 2018

Die Security Essen ist die weltweit bedeutendste Messe für Sicherheit und Brandschutz. Der Weltmarkt für Sicherheit boomt – in Essen präsentiert er sich mit allen Facetten vom 25. bis 28. September 2018. Vom Brandschutz über Cyber Security und CCTV bis zum Freilandschutz: Die Experten, Entscheider und Einkäufer der Branche treffen sich in Essen.

Weitere Informationen finden Sie hier.

Auch der ASW Bundesverband ist mit einem Stand vertreten. Wir freuen uns auf Ihren Besuch!

September 25th-28th 2018, Essen

Security Essen 2018

November 6th, 2018 Berlin

German security day 2018

Terminblocker 2018

Der 4. Deutsche Sicherheitstag wird am 06. November 2018 in Berlin stattfinden. Merken Sie sich diesen Termin bereits jetzt vor. Weitere Informationen folgen in Kürze.

Mit freundlicher Unterstützung von

Werden auch Sie Sponsor. Einen Überblick über die Möglichkeiten des Sponsorings finden Sie hier.

Rückblick 2017

Deutscher Sicherheitstag 2017

Bedrohungsszenarien & Reaktionsmöglichkeiten

Rückblick 2016

Deutscher Sicherheitstag 2016

Sicherheit 4.0 - Antworten auf globale Megatrends

Rückblick 2015

Deutscher Sicherheitstag 2015

Wirtschaftsschutz heute: Szenarien. Lösungen. Trends.

November 6th, 2018 Berlin

German security day 2018

The 4th edition of the German security day will take place on November 6th 2018 at the Umweltforum Berlin. Be so kind and save this date. More information will follow shortly.

November 13th-14th 2018 Leipzig

protekt 2018

The protekt focuses on critical infrastructures and its protection. This means organizational and physical structures as well as facilities of such vital importance to a nation's society and it's economy.

The conference and the accompanying exhibition of protekt pursues critical infrastructure protection of all critical infrastructure-sectors. You can get more details of the German programme here.

November 13th-14th 2018 Leipzig

protekt 2018

3rd issue of protekt (conference and exhibition for critical infrastructure protection) takes place November 13th and 14th at KONGRESSHALLE am Zoo Leipzig